زمان شروع ارسال سفارش را به چه زمانی تنظیم کنم

نکته ی بسیار مهمی که برای تنظیم زمان شروع وجود دارد این است که هر سهم در زمان خاصی باز می شود و سفارشات برای آن قبول می شود و همه نمادها همزمان باز نمی شوند. (احتمالاً این کار به صورت برنامه نویسی شده توسط هسته انجام می گیرد). بنابراین اینکه شما تلاش کنید سفارش را راس 08:45:00 به کارگزاری برسانید کار درستی نیست.

نکته دوم این هست که ساعت کارگزاری های مختلف و هسته باهم متفاوت است و نمی توانید به ساعت کارگزاری ها نیز اتکا کنید.

با توجه به این دو موضوع دو رویکرد برای ارسال سفارش وجود دارد.

ارسال سفارش به صورت رگباری

در این حالت زمان شروع ربات را چند ثانیه قبل از شروع معاملات تنظیم می کنید و فاصله ارسال را نیز عددی بین 100 تا 300 تنظیم می کنید. در این حالت ربات به صورت منظم سفارشات را ارسال می کند. البته محدودیت ارسال توسط کارگزاری کنترل می شود و برخی سفارشات ارسالی توسط کارگزاری نادیده گرفته می شوند.

قلق گیری زمان شروع سهم و استفاده از تک ارسال

این حالت کمی به آزمون و خطا نیاز دارد و باید چند روز برای یک سهم تلاش کنید و بهترین زمان سفارش را بدست بیاورید. در این روش شما زمان شروع را با توجه به نتیجه روز قبل عقب یا جلو می کنید. نکته کلی این هست که اگر روز قبل به بازار بسته خوردید زمان شروع را کمی بیشتر می کنید و یا اگر سفارش ثبت شد و رتبه بدی بدست آورد زمان شروع رو کمی به عقب می برید تا سفارش نسبت به روز قبل زودتر ارسال شود.

در این حالت توصیه اکید این است که ساعت ویندوز خود را با یک ساعت رفرنس تنظیم کنید تا همیشه مبنای یکسانی برای آزمون و خطاهای خود داشته باشد. برای این کار نرم افزاری پین شده در کانال تلگرام را می توانید نصب کنید. توضیحات در کانال وجود دارد.

توصیه کلی ما استفاده از حالت رگباری می باشد. جالت رگباری برای نهایت نگر قابل استفاده نیست و نباید استفاده کنید.

چرا سفارش توسط ربات در کارگزاری ثبت نمی شود.

دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد

  1. ممکن است شما ابتدا توسط ربات به کارگزاری لاگین کرده باشید و سپس با مرورگر به کارگزاری لاگین کنید؛ چون برخی کارگزاری اجازه ورود بیشتر از یک مورد را نمی دهند. با لاگین دوم، لاگین اول (توسط ربات) نامعتبر می شود: ارسال سفارشات قبل از باز شدن سهم توسط ربات انجام شده باشد: معمولاً کارگزاری ها قبل از باز شدن بازار، خطای بسته بودن را برای سفارشات می گیرند؛ اما درست اندکی مانده به باز شدن (حدوداً کمتر از یک ثانیه) این خطا را نمی گیرند و هیچ خطایی را نمی دهند در این حالت فکر می کنیم که ربات سفارش را درست ارسال نکرده است. و موضوع بدتر این است که کارگزاری های مبتنی بر آنلاین پلاس در دفتر سفارشات، سفارشاتی که به بازار بسته خورده اند را لاگ هم نمی کنند.
  2. توقف بعد از ثبت در کارگزاری فعال باشد

    وقتی این گزینه فعال باشد کارکرد ربات به این صورت است: ربات سفارش را به کارگزاری ارسال می کند، سپس لیست سفارشات فعال را از کارگزاری دریافت می کند: دو حالت وجود دارد:

  • حالت اول: در این سفارشات، سفارشی با نماد مدنظرما وجود که وضعیت سفارش «در حال ارسال به هسته» یا «منتظر پاسخ از هسته» باشد. در این حالت ارسال سفارشات متوقف می شود. سپس هسته پاسخ را به کارگزاری بر می گرداند و ممکن هست هسته سفارش را رد کرده باشد (ارسال زودتر از موعد) یا قبول کرده باشد. که اگر حالت اول باشد سفارش توسط کارگزاری نیز لغو می شود و اگر کارگزاری آنلاین پلاس باشد نمی توانید این موضوع را چک کنید ولی اگر اکسیر باشد می توانید از دفتر سفارشات این موضوع را بررسی کنید.
  • حالت دوم: ارسال سفارشی بعدی با رعایت فاصله ارسال، انجام خواهد شد و دوباره بررسی ثبت سفارش انجام خواهد شد.